Activiteiten

Progressief Akkoord en GroenLinks, een nieuwe beweging in de politiek van Deurne met een balans tussen mens, natuur en economie.

In 2012 zijn Progressief Akkoord en GroenLinks samen begonnen met een nieuwe beweging in de politiek. In twee rondetafelgesprekken hebben we tal van ideeën gekregen over hoe we tot het bedrijven van een nieuwe politiek kunnen komen. Veertig belangstellenden hebben daaraan deelgenomen. Wat eruit voortgekomen is en waar we al naar handelen:

• Wij  laten zien dat we voorbij belangenpolitiek gaan. Het uitgangspunt van de huidige eenmansfractie is dat er balans is tussen mens, natuur en economie. En dat dít de norm is van waaruit politiek bedreven moet worden. Aantoonbaar is dat via de oude manier van politiek voeren we niet komen tot veranderingen die voor Deurne zo belangrijk zijn.
  • Expertise van de burgers wordt ingezet om de politieke standpunten aan te scherpen. De voorbereiding op de begrotingsbeschouwingen, beheer zonder geweer en het  thema intensieve veehouderij en gezondheid zijn hier voorbeelden van.
  • We bieden burgers een meldpunt om problemen met en vragen over de lokale overheid en politiek te melden.
  • De samenwerking tussen Progressief Akkoord en GroenLinks is een feit.
  • Het organiseren van rondetafelgesprekken rond thema’s die leven in de Deurnese samenleving blijft hoog op de activiteitenlijst staan.

Heb je nog meer ideeën waar we samen met jou aan kunnen werken, neem dan contact op met ons.