Kunst en cultuur

Zonder kunst en cultuur geen bezieling, vernieuwing en vooruitgang.

Kunst en cultuur neemt een belangrijke plaats in in het gedachtegoed van Progressief Akkoord-GroenLinks. Naast het gegeven dat het voor kinderen en jongeren belangrijk is voor hun ontwikkeling, geeft kunst en cultuur ons inzichten in het verleden en vooruitzichten naar de toekomst. Zo hebben de strakke lijnen en kleuren van Mondriaan hun betekenis gehad voor de moderne architectuur. Heeft de muziek van Satie impulsen gegeven aan vernieuwing en daagt Picasso ons uit om via ons gevoel beelden betekenis te geven. Kunst en cultuur is onlosmakelijk verbonden met de samenleving en draagt bij aan de leefbaarheid van het centrum “Zonder kunst en cultuur geen bezieling, vernieuwing en vooruitgang”.

Deurne kent een rijke geschiedenis van kunst en cultuur en Progressief Akkoord–GroenLinks steunt dat van harte.

• Zorg voor kunst en cultuur doe je samen: organisaties, gemeente en burgers;
  • Het brede muziek- en dansonderwijs moet weer meer mogelijkheden krijgen;
  • Er komt nieuw beleid voor het Cultureel Centrum Deurne;
  • Kunstaankopen door de gemeente worden beoordeeld door een commissie van deskundige burgers in wisselende samenstelling.