Sport

Goede sportfaciliteiten is een gezamenlijke zorg van organisaties, leden en gemeente.

2-2-10_sport_600Sport is veel meer dan enkel de reden dat het goed voor je is. Sport betekent ook ontspanning en ontmoeting. Zowel voor jongeren en voor volwassenen is sport ook goed om je mentaal te ontwikkelen. Je leert er samenwerken onder grote druk, door te zetten als het even tegen zit, inzichten te krijgen hoe je (samen) problemen herkent en oplost en het draagt bij aan de ontwikkeling van een eigen identiteit omdat je ook door sporten kunt laten zien wie je bent. Kortom je hebt er meer aan dan enkel een fijn gevoel als je weer die overwinning behaalt.

Progressief Akkoord-GroenLinks vindt het belangrijk dat iedereen kan deelnemen aan sportactiviteiten. Samen kunnen we verantwoordelijkheid nemen voor een goed sportaanbod in Deurne: organisaties, leden en gemeente.

• De gemeente zorgt in samenwerking met verenigingen voor facilitering van sportvelden en sporthallen;
  • Indien ouders onvoldoende financiële mogelijkheden hebben, zorgt de gemeente voor een bijdrage;
  • Geen bezuinigingen op de sport;
  • De zorg voor goede sportfaciliteiten is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van organisaties, leden en gemeente;
  • De gemeente bevordert sport op school en in de wijk.