Vraagafhankelijk vervoer

Ook mensen met een beperking moeten een zinvolle invulling aan hun leven kunnen geven.

2-2-3_vervoer_600Alle inwoners van Deurne kunnen gebruik maken van de RegioTaxi. De RegioTaxi Deurne is bedoeld voor deelname aan het maatschappelijk verkeer. Voor WMO-gerechtigden gelden speciale regels en zij kunnen voor een beperkt bedrag gebruik maken van de RegioTaxi. Op zich een goed systeem voor de directe omgeving (van Helmond tot Ysselsteyn en van Bakel tot Meijel).

Leven met een beperking is geen keuze, het recht op de WMO is een uiting van samen willen delen om één samenleving te zijn.

Progressief Akkoord – GroenLinks vindt dat er nog te weinig aandacht is voor de mensen met een beperking die grotere afstanden moeten overbruggen en in moeilijkere bereikbare plaatsen hun familie willen bezoeken of andere sociale activiteiten inhoud willen geven. Natuurlijk beseffen we dat dit ook een claim legt op het budget en natuurlijk is het ook waar dat mensen met een beperking een zinvolle invulling willen geven aan hun leven.

• Progressief Akkoord – GroenLinks staat voor delen zeker als het gaat om samen-leven;
  • We willen naar een inkomensafhankelijke bijdrage, ook als het om het vraagafhankelijk vervoer gaat;
  • We willen uitbreiding van vervoersmogelijkheden voor langere afstanden en moeilijkere bereikbare plaatsen.